Saturday, February 14, 2009

Pesan Walid

Aku tak akan lupakan pesanan Walid. Bertanggungjawab bukan hanya untuk perlakuan yang menyakitkan dan kata-kata yang melukakan tetapi juga untuk perlakuan yang menggembirakan dan kata-kata yang membahagiakan. Aku sering mendengar bahawa sesuatu yang berlaku ketika itu adalah benar pada ketika itu. Walid juga kata begitu. Tapi kata Walid, kita sering lupa untuk bertanggungjawab untuk sesuatu yang menggembirakan dan membahagiakan. Kita sering menghilangkan kebenaran kasih sayang. Suatu masa dahulu, aku sering bercakap tentang kasih sayang. Aku pernah mengatakan kasih sayang itu benar pada sepanjang masa. How I love and care about them and the people out there. Ya…aku seharusnya bertanggungjawab terhadap kasih sayang itu agar ianya tidak hilang sehingga ke akhir hayatku. Dan aku mendoakan agar Tuhan membuka hati mereka untuk turut bertanggungjawab terhadap kasih sayang yang pernah mereka ucapkan kerana kasih sayang itu menggembirakan dan membahagiakan manusia lain.

No comments: